Tuesday, May 15, 2012

Anugerah ini milik semua

Alhamdulillah...yeay!yeay!suke giler...walaupun masa org ckp kat leya...muka cam xbleh nak terima jer..Betul ker...cam xpercaya lak..huhuhuhuhu...apa2 pun alhamdulillah syukur sgt2....rezeki dari Allah buat kami sekeluarga.
Meh Leya refresh balik situasi yang berlaku:
Pembantu : Alia nanti jumpa big boss yer...balik sekolah...
Leya         : Pasaipa ha?(muka dah gelabah giler...tangan dh garu2 kepala)
Pembantu : Tak pasti lah plak...mungkin pencalonan APC kot..
Leya         :......senyap.....muka buat tak paham....pergi camtuh ja....( gi tandas)

tap...tap....tap...(hati xder perasaan...kepala kosong....) sampai toilet tgk muka sendiri kat cermin dan senyum kambing....

Bukan cam tak leh terima tapi macam tak jangka langsung sbb tak harap apa2 memandangkan buat kerja selama hari ni sebab :

1. KERJA>>> sbb dh habis belajar nk buat apa lagi kerja lah kan??
2.IBADAH>>>>>; pernah dengar kerja itu ibadah...tambah2 kerja memberi ilmu nih....
2. MINAT>>>>>>; sbb memang suka buat kerja yang sekarang walaupun penat...
3. WORKCAHOLIC>>>>>t;memang lahir2 camtuh dh kot...kalau tak ambulans tak mai ambik la time kat UUM dulu...femes Leya sekejap....
4. CARI MAKAN>>>Nak cari duit of cos....nk meneruskan kehidupan di dunia yang fana ini
(perghhh...ayat dramatik sungguh tak boleh tahan....)


So pas habis sekolah dptlah surat yang sebenar dan memang confirm lah sehingga detik post ini ditulis saya salah seorang drpd penerima APC 2011.Terharu....Bersyukur.....Terasa dirahmati...


Leya mungkin tak dapat nak menceritakan keseluruhan kehidupan Leya pada setiap hamparan elektronik di alam maya ini untuk menceritakan kebesaran dan kekuasaan Allah.Tapi Leya yakin sesungguhnya...bila DIA memberikan kamu kekurangan pada sesuatu hal maka DIA akan beri kamu kelebihan pada sesuatu yang lain. Pernah dengar kan sesuatu yang kita suka belum tentu baik untuk kita dan mungkin sesuatu yang kita benci adalah sesuatu yang terbaik untuk kita.

Mungkin tiada siapa tahu apa yang Leya lalui saban hari sehingga Allah menganugerahkan hal seperti ini kepada Leya dalam usia yang muda, dalam usia perkhidmatan juga masih setahun jagung.
Maka Leya yakin mungkin antaranya adalah kerana banyak doa2 rahsia yang membantu Leya hingga saat ini.

Apakah DOA RAHSIA itu....DOA SI IBU DAN AYAH......Setiap kali peperiksaan,   temuduga,  kerja atau perbentangan...ini adalah insan yang akan sentiasa menjadi tempat meluah perasaan.Masih ingat sebelum peperiksaan pasti ini msg Leya pada mereka, "Mama/Abah...Alia nk pi exam..Doakan lia ya..."Setiap paper rasanya tanpa tertinggal....Jadi Leya mengandaikan kerana restu mereka dan doa mereka....Leya menerima Anugerah DEKAN selama 4 semester berturut-turut dan setiap semester CGPA meningkat.

Meskipun telah bergelar isteri....Doa ini rasanya tak pernah berhenti... Bahkan tadi sewaktu memberi tahu dpt APC..
Leya: Ma, Leya dapat APC..
Mama: Alhamdulillah...Tahniah.....mama selalu doa anak2 mama murah rezeki....

Jadi...APC ini bukan milik Leya seorang tapi jugak milik MAMA dan ABAH yang tak putus-putus berdoa yang terbaik untuk Leya, juga kepada EN SUAMI yang memahami kerja saya yang abnormal ini, ANAK MAMA TERSAYANG ( Akif Danish) kerana menjadi anak yang baik dan memahami kesibukkan mama kamu ini, ADIK + ABANG yang menjadi semangat dan kekuatan saya.

TERIMA KASIH UNTUK SEMUA...
ANUGERAH INI MILIK SEMUA kerana saya tidak mampu untuk berdiri dan hidup sendiri dan berdepan dengan semua masalah sendiri.Saya menjalani hidup dengan baik kerana ada insan2 yang baik yang Allah anugerahkan buat saya dalam saya menjalani hidup saya.

Alhamdulillah...Terima Kasih Ya ALLAH

terserlah kegembiraan melampau


Lots OF Loves,

SarraFArysHAAlia
                  

No comments: