Tuesday, February 21, 2012

Masuk Majalah



Assalammualaikum....

Huhuhu....Adakah anda rasa teruja?muahahha....Sabar yer entri belum habis cerita...Apa yg masuk majalah agak2 nya?aku masuk majalah ker?ahhahahah...atau aku menang apa2 ker dari mana2 majalah...jawapannya adalah....

SAJAK AKU MASUK MAJALAH SEKOLAH!!!!
SAJAK AKU MASUK MAJALAH SEKOLAH!!!!
SAJAK AKU MASUK MAJALAH SEKOLAH!!!!

giler ciweee kot....(ciwee = over excited n keep talking about it to others....lagi ciwee....dialek utara terjemahan omputih...ahahahha) tapi tak sempat nk snap plak majalah sekolah tuh sebagai bukti...esk aku upload pic dia okeh...rasa
terharu lah sidang editor sekolah sudi bawak masuk sajak hamba yang tak seberapa...terus perasaan membuak2 untuk berkarya menjadi2...ahahhaha
(hangat2 tahi ayam jer).


so kat sini aku post dulu sajak tuh....layankanlah yer....


TEGAK BERDIRI DI SINI


Tegak berdiri di sini
Di daerah ilmu yg tulus suci

Tegak berdiri di sini
Memandang sayup pada wajah-wajah kecil berhati murni

Tegak berdiri di sini
memandang sekeliling
Menandakan tugas aku bermula di sini hari ini

Tegak berdiri di sini
Terpikulnya tugas yang berat untuk digalas
Yang sukar untuk dijelas

Tegak berdiri di sini
Memikul harapan sebangsa seumat
Yang kelak di akhirat akan disoal akan dijawab

Tegak berdiri di sini
Sampai nanti tetap di sini
Tiada mahu berpaling lagi

Tegak berdiri di sini
Dengan azam penuh tekad
Akan ku didik
Anak-anak kecil ini jadi bangsa hebat
Agar nusa punya pewaris bermatlamat
Tegak berdiri di sini
Di daerah penuh rahmat...penuh berkat.

* sajak mestilah ilmiah dan semangat keguruan....
mauahhahaha.......



nih dia majalah sek + page

Sekolah apa??cari sendiri...muahahahha
original written by me...


LOts Of LOve,
Leya


No comments: