Tuesday, February 21, 2012

Dulu Benci...Kini...

Assalammualaikum....
(budget macam ada ja reader nk baca yer...hahahahah)
Entry kali nih nk bincang sikit pasal isu memasak nih....
pernah dengar tak pasal

"perempuan nih belajar lah tinggi mana pun mesti
masuk ke dapur gak".

so dengan bangganya aku lah spesis perempuan ya
ng belajar takat degree + master 1 sem dan tak pandai masak...(patut bangga ker???).Seriously aku nyer tahap/skill memasak aku cuma takat tahap 1(lemah giler).

1.aku xpandai siang apa2 jenis ikan/ayam/sotong
2.aku tak reti nk masak apa2 jenis benda pun

yang aku reti:
1. masak air
2.masak nasik
3.goreng telur,goreng ikan & goreng ayam
4.masak megi
5.masak makanan segera(nugget/sausage etc)
* benda basic yang rasanya budak darjah 6 pun tahu buat..

However!!!

" dimana ada kemahuan di situ ada jalan"

i totally different now...after become a mom and a wife for almost 4 year
s..
i really can cook....(cuma mungkin tak sedap di restoren atau hotel...)

i will lets pictures speak to you...and lets you judge it by yourself...plz see it from the situation of a person that didnt know anything about cooking before..



so never say never...maybe the things you hate most...is the things you like...

Lots Of Love,
Leya

No comments: